Saturday 14 June 2014

"Leirissä? Turvassa? En ole nyt aivan varma, pitäisikö minun uskoa tuota. Mikä leiri?"
Tyttö käveli ikkunaan ja avasi verhot yhdellä voimakkaalla ranneliikkeellä. Huoneeseen tulvi valoa ja August peitti silmänsä.
"Katso."
August nousi sängystä ja käveli tytön luo. "Jos tämä on jokin täysin murhaan viittaava ele, kuten aikomuksesi pudottaa minut parvekkeelta, pidän antaumuksella etäisyyttä."
Ulkona ihmiset askelsivat ja juttelivat kuin normaalistikin, vain yksi asia ei ollut kohdallaan.
"Hei...tyttö. Miksi minä oikeastaan olen täällä?"
August kääntyi ja hätkähti. Hänen takanaan ei ollut ketään.
"Tuo ei ole hauskaa. Olen jo valmiiksi järkyttynyt." August käveli ovelle 
- ja törmäsi vanhaan mieheen.
"August Lokhart?"
August karjaisi ja pomppasi taaksepäin. "Tzn... mitä hittoa minä olen teille tehnyt? Melkein sain sydänkohtauksen!"
Mies hymyili ja sulki oven takanaan. "Anna anteeksi. Tietänet kuitenkin että velhoilla ei ole sydäntä. He ovat siis aikalailla turvassa vaikka minä teitä säikyttelisinkin. Hauska tavata. Olen
Esteban Owens, tämän Leirin päällikkö. Vai pitäisikö sanoa vanha lohikäärme", hän naurahti ja yskäisi. Tulta.
"Wow. Vai olet siis lohikäärme. Asia kunnossa."
"August Lokhart, näytä minulle kykyjäsi."
"Miksi minä niin tekisin?"
Mies hymähti. "Minun pitää opettaa sinulle kykyjä, joita et vielä osaa."
August puhahti "hyvä on" ja hieroi kämmeniään yhteen.
Pian ne muuttuivat sinisiksi.
Yhtäkkiä käsistä lehahti suuri, sininen lintu, joka rääkäisi ja lensi katon läpi. August erotti kämmenensä ja imaisi linnun takaisin. "Huh, siinä."
Sen jälkeen hän pyörähti ympäri ja alkoi pyöriä huimaa vauhtia.
"Tornedo", hän henkäisi.
Ja muuttui pieneksi pyörremyrskyksi.
Kun hän pysähtyi hän näytti muita temppujaan. Ensin lennähti seinään ja sen läpi, sitten hän muuttui kissaksi. Seuraavaksi sytytti tulen pöytään ja sammutti sen painamalla kämmenensä siihen.
"Olen vaikuttunut, August. Osaat monia asioita, telekinesian ja pyrokinesian, hallitset olomuodonmuutokset ja illuusion luomisen." August nyökkäsi.
"Mutta on vielä paljon opittavaa ja hallittavaa. Ennenkaikkea päässäsi. Haluatko tutustua muihin?"
August nyökkäsi uudelleen.

He olivat suuressa, pyöreässä salissa, jonka seiniä koristivat siniset orgamentit ja ikkunat. Sali oli täynnä ihmisiä, jotka tuijottivat Owensia ja Augustia supatellen.
"Esittelen sinut muille tämän Leirin asukeille, joita on kahdeksan", Owens kuiskasi ja talutti Augustin lavalle. Väkijoukko hiljeni.
"Hyvää päivää ja Hohdeajan aattoa. Esittelen teille tänään tulleen vieraan. Tässä on velho August Lokhart."
Väkijoukko henkäisi.
"August, tässä ovat Daemon Lionhart, Dustin Allison, Verina Colling , Kettie Bradford, Sue Hatcherson, Dayna Emsworth ja Marielle Drake. He ovat velhoja ja noitia ja osaavat auttaa sinua kun tarvitset apua. He vievät sinut nyt Leiriinsä. Lepäät tämän päivän ja huomenna aloitat harjoittelun."

No comments:

Post a Comment